|  | 
|  | 
|  
 
 
	| Data: 2006-08-06 |  | Ľródło: Jedynka Polskie Radio |  Pilot AN-2 Krzysztof Konachowicz opowiada lataniu na "Antkach"
 
 
 
 
 
 
 Pilot AN-2 Krzysztof Konachowicz opowiada o lataniu na „Antkach”
 POLSKIE RADIO Program 1, 06.08.2006 r.
 
 
 Redaktor: Ale najpierw jeszcze sprawdzimy, co w Kętrzynie na Mazurach na pikniku lotniczym. Jest tam Marian Dachniewski.
 
 Marian Dachniewski: Wprawdzie ani wczoraj, ani dzisiaj na Festynie Lotniczym w Kętrzynie nie było zbyt dużo słońca, więc nie możemy mówić o kolorze tego wspaniałego Festynu i barwnych pokazach szybowcowych, ale tak naprawdę to jedynie historyczne wojskowe An-2 oraz sportowe Wilgi nie dały się do¶ć wietrznej pogodzie, niezbyt sprzyjaj±cej również skoczkom spadochronowym, no i motolotniarzom. Z powodu niskiego pułapu chmur nad Mazurami nie odbyły się dzisiaj, a szkoda, akrobacje w wykonaniu wojskowego zespołu Biało-Czerwone Iskry z Dęblina – to niebywały pokaz lotniczej precyzji i elegancji w komponowaniu podniebnych zespołowych figur, ale za to, jak mówiłem, najbardziej zapracowanym, wyrwanym teraz zza steru samolotu był Pan Krzysztof Konachowicz – pilot Antonowa 2.
 
 Krzysztof Konachowicz: Wcale taki zmęczony nie jestem, bo z przyjemno¶ci± latam tymi samolotami. Jest to przepiękny, sympatyczny samolot. Chętnie przyjeżdżam do Kętrzyna w każdej wolnej chwili, żeby wła¶nie polatać na Antonowach.
 
 Marian Dachniewski: Wydaje się, że wojskowy samolot i ta sportowa Wilga wzbudzaj± od wielu lat niebywał± sensację i zainteresowanie tych ludzi, którzy niekoniecznie s± zwi±zani z lotnictwem zawodowo, a tylko chcieliby przeżyć przygodę.
 
 Krzysztof Konachowicz:  Antonow 2 nie jest tylko wojskowym samolotem, jest to samolot wielozadaniowy, który wykonywał wiele czynno¶ci: opylanie pól, gaszenie pożarów, zdjęcia fotogrametryczne, wyrzucanie skoczków spadochronowych, transport, do tej pory jeszcze, na przykład w Rosji, lataj± jako samoloty pasażerskie.
 
 Marian Dachniewski:  A u nas proszę Państwa do końca dnia wprawdzie przy pochmurnej pogodzie, ale w Kętrzynie jest okazja, aby podziwiać Mazury wła¶nie z pokładu tego naprawdę wysłużonego, ale jakże przygotowanego do najtrudniejszych warunków samolotu. Tyle z Kętrzyna, Festyn Lotniczy przechodzi do historii po raz ósmy, spotkamy się pewnie w Kętrzynie na lotnisku Wilamowo za rok. Do usłyszenia.
 
 
 
   |  |  |  | 
|  | 
Lotnisko Kętrzyn Wilamowo, położone w Krainie Wielkich Jezior Mazurskich, to dawne lotnisko supertajnej kwatery Hitlera. Obecnie lotnisko obsługuje małe samoloty sportowe, turystyczne i menedżerskie. W sezonie letnim (V-X) na lotnisku odbywa się kilkanaście imprez, w tym Festyn Lotniczy MAZURY - największa impreza północno-wschodniej Polski i Europejski Jarmark Lotniczy. |  |  
|  | 
Impreza o charakterze giełdy - wystawy - kiermaszu, oraz warsztatów informacyjno-dyskusyjnych pilotów, producentów, właścicieli statków powietrznych, modelarzy i zapalonych miłośników awiacji. To równierz okazja do prezentacji oferty reklamowo-turystycznej regionu Mazur. |  |  
|  | 
Aeroklub Krainy Jezior: 217 ha; szkolenie skoczków spadochronowych, pilotów szybowcowych, motolotniarzy i pilotów samolotowych; obozy wakacyjne dla młodzieży; imprezy sportowe i turystyczno-rekreacyjne; regionalne, krajowe i międzynarodowe. |  |  
|  | 
Na Festyn zapraszamy szybowników, motolotniarzy, spadochroniarzy, pilotów - właścicieli licznych prywatnych samolotów. Program imprezy obejmuje pokazy lotnicze, skoki spadochronowe, imprezy towarzyskie oraz wielki kiermasz dla entuzjastów awiacji. Festyn Lotniczy Mazury to jedna z największych imprez lotniczych w Polsce. |  |  
|  | 
Military Park - tu znajdziesz samoloty różnych typów; uzbrojenie artylerii ciężkiej i lekkiej; broni pancernej i bojowych wozów piechoty; inny sprzęt wojskowy; umundurowania wszelkiego typu; wydawnictwa, mapy, zdjęcia oraz inne pamiątki wojskowe. |  |   
  
  
  
  
 |