[ 2013.08.23 ] Ultralekki samolot... Virus SW 100, demonstrujący swoje możliwości podczas, "Mazury AirShow 2013"... godny szczególnego zainteresowania!!!

W tegorocznych  mazurskich  pokazach  lotniczych   liczną reprezentację stanowiły samoloty ultralekkie . W mojej ocenie jest to wynik innej formy praktycznej realizacji marzeń wielu lotniczych pasjonatów. Na takie zainteresowanie składa się wiele aspektów (koszty szkolenia, koszty eksploatacji i wiele prostszych procedur)  powodujących narastające zainteresowanie tą formą  lotniczych możliwości. Znakomicie to już zostało sprawdzone  u naszych południowych sąsiadów ,  Czechów i Słowaków. Jak widać z obserwacji co się w  sprawie ultralekkiego lotnictwa u nas dzieje, staramy się coraz skuteczniej  nadążać  za naszymi sąsiadami.

 

 

Wśród licznej i różnorodnej reprezentacji ultralekkich statków powietrznych na lotnisku Wilamowo , największe zainteresowanie wzbudzał  Virus SW 100 z firmy Pipistrel, bardzo ładnie wykonany , wyjątkowo szybki  i  holujący banery oraz szybowce.  O tym samolocie i jego zaletach można  wyczerpująco  pozyskać obszerną wiedzę  wchodząc na stronę www.skydream.pl . Zainteresowanych  dobrym i szybkim ULM-em, zachęcam do zajrzenia  pod ten adres. Warto!!!

 

 

Tak się złożyło , że w czasie Mazury AirShow 2013 ,zajęty niemiłosiernie  nie miałem okazji nawet obejrzeć   samolotu  Virus SW 100 a  już nie byłoby mowy o  poznaniu jego zalet w locie. Korzystając z wielkiej dyspozycyjności Pana Krzysztofa Będkowskiego – Prezesa Skydream Sp. z o.o. i  pilota testowego Virusa , umówiliśmy się  tym razem na robocze spotkanie ponownie w Kętrzynie.

 

Moje/nasze  z Jerzym Kwiecińskim (głównym koordynatorem szkolenia ULM) zainteresowanie jak już wiele osób wie wynika z bardzo zawansowanego zamiaru uczynienia  z Ośrodka Szkolenia Lotniczego  „Invest Mazury”  na lotnisku Wilamowo największej szkoły pilotów ultralekkich , miejsca realizacji wczasów lotniczych  czy zaplanowana  jedyna wypożyczalnia ULM-ów  (Rent a Plane).   

 

                 
Teraz kiedy  ja i Jerzy mamy za sobą loty testowe (sprawdzające samolot w różnych sytuacjach – łącznie z przeciągnięciem) ,jestem pod wrażeniem  możliwości  eksploatacyjno – nawigacyjnych Virusa  SW 100. Z pełną odpowiedzialnością  mogę  bezinteresownie zarekomendować  ten  samolot dla amatorów ultralekkiego lotnictwa.

 

Jedynym dla potencjalnego kupca problemem jest oswojenie się z oferowaną  przez Pipistrel ceną samolotu. Nie jest niska ale pewnie adekwatna dla  jego walorów .  Osobiście rozważam możliwości skutecznej inżynierii finansowej dla przygotowania zlecenia z dostawa na sezon nawigacyjno-szkoleniowy 2014

 

Stanisław Tołwiński

 

 

 

 








strona główna dla pilota kalendarz imprez biuro prasowe kontakt